Matematika má v systéme vzdelávania kľúčové postavenie predovšetkým preto, lebo výrazne rozvíja myslenie žiakov. Hoci niekoho matematika nebaví alebo tvrdí, že nemá na ňu bunky, ani on sa neobíde bez logického, abstraktného a samostatného myslenia, bez znalostí matematiky. Navyše bez matematiky sa nezaobídu ani ostatné prírodné a technické vedy, ekonomika a sociológia. Dnes sa od absolventov všetkých typov škôl všeobecne žiada samostatné myslenie a rozhodovanie. Vyučovanie matematiky sa zúčastňuje na rozvoji rozumovej výchovy, prispieva nielen k celkovému intelektuálnemu rozvoju žiakov, ale tiež rozvíja a upevňuje charakterové vlastnosti, ako je pracovitosť, svedomitosť, usilovnosť, presnosť, cieľavedomosť, kritickosť a sebakritickosť.
Obsah vyučovania matematiky je členený na základné a rozširujúce učivo, pričom matematika na 2. stupni ZŠ nadväzuje na učivo 1. stupňa.
V učive aritmetiky sa dokončuje výklad počtových operácií v obore prirodzených čísel, zavádzajú sa celé , desatinné a racionálne čísla, v slovných úlohách sa v dôsledku praktického využitia venuje zvýšená pozornosť percentám, pomeru, priamej a nepriamej úmernosti.
V algebre sa zavádzajú najprv výrazy a ich úpravy a učivo o rovniciach je zavŕšené riešením sústavy dvoch lineárnych rovníc s dvoma neznámymi. V súvislosti s potrebami praxe sa rozvíja učivo venované riešeniu slovných úloh s využitím rovníc a ich sústav.
V geometrii sa prehlbujú poznatky o základných geometrických útvaroch v rovine a v priestore, docvičí sa zručnosť v rysovaní, žiaci sú vedení k presnosti pri uskutočňovaní geometrických konštrukcií, k rozvoju priestorovej predstavivosti, k intuitívnemu pochopeniu pojmu nekonečna, pričom konštrukčné úlohy sa zaraďujú so stále rastúcou náročnosťou. Rozvíjajú sa aj vedomosti žiakov z geometrických výpočtov.
V súlade so svetovým trendom je do učebných osnov zaradená propedeutika kombinatoriky, štatistiky a pravdepodobnosti.
Témy rozširujúceho učiva umožňujú využiť nadobudnuté vedomosti a zručnosti pri topografických prácach v teréne, ale aj dávajú priestor pre väčšie využitie IKT v matematike.
Pre žiakov s väčším záujmom o matematiku zriaďujeme voliteľný a nepovinný predmet Cvičenia z matematiky, na pomoc slabším žiakom slúži doučovanie skupinové alebo individuálne. Talentovaní žiaci na matematiku riešia úlohy Matematickej olympiády a Pytagoriády pod vedením svojich pedagógov Evy Tužinskej, Ervína Zachara, Klaudie Spornej a v minulosti aj Prisky Spornej a Ľubice Kováčovej.
V archíve si môžete pozrieť umiestnenia našich úspešných riešiteľov v minulých rokoch.
|
2009-2005 |
2004-2001 |
2000-1998 |
1997-1995 |
1994-1992 |
1991-1987 |