Geografia a zemepis pre žiakov druhého stupňa nie je novým predmetom, nadväzuje na vedomosti a zručnosti získané na hodinách vlastivedy. Mnohí žiaci ho obľubujú.
Výchovno-vyučovací proces organizujeme v 5. a 6. roč. podľa ŠkVP a v ostatných ročníkoch podľa požiadaviek učebných osnov zemepisu, učebných osnov "Ochrana človeka a prírody" a Vzdelávacích štandardov, ktoré vydalo MŠ SR.
Dotácie hodín v ročníkoch 5.- 8. sú 2 hodiny týždenne, v 9. ročníku 1 hodina týždenne.

Obsah učiva:glóbus
5. ročník - Objavovanie Zeme a vesmíru, Povrch Zeme, svetadiely a oceány, Mapa a glóbus, Najkrajšie miesta na Zemi, ktoré vytvorila príroda, Najkrajšie miesta na Zemi, ktoré vytvoril človek
6. ročník - Planéta Zem, Austrália a Oceánia, Tichý oceán a polárne oblasti, Amerika
7. ročník - Ázia, Amerika, Austrália a Oceánia, Antarktída, Životné prostredie
8. ročník - Slovenská republika
9. ročník - Svet na prelome tisícročí: Svet na mapách, Premeny sveta, Vybrané oblasti. Regióny sveta
V rámci Účelových cvičení realizujeme praktické učivo a nácvik zručností:
5. ročník - práca s buzolou a mapou
6. ročník - zemepisný azimut, náčrt mapy
7. ročník - náčrt pochodu, príprava, harmonogram
8. ročník - pochodová os podľa azimutu

Starostlivosť o talenty uskutočňujeme prostredníctvom súťaže Geografická olympiáda v kategóriách E,F,G,H,I, ktorej vyhlasovateľom je MŠ SR. Každoročne organizujeme školské kolo s účasťou 30 – 35 žiakov, z ktorého najúspešnejší postupujú do okresného kola, kde sa naši žiaci umiestňujú na popredných postupových miestach. O ich prípravu sa starajú vyučujúce zemepisu p. uč. Eva Tužinská a Mária Urbliková.
V archíve si môžete pozrieť všetkých našich úspešných riešiteľov Geografickej olympiády v jednotlivých rokoch.

2008-2009 | 2005-2007 | 2004-2003 | 2002-2001 | 2000-1999 | 1998-1997 | 1996-1994 |

Súčasťou vyučovania geografie je aj vypracovanie projektov, ktoré môžu byť ako samostatné práce jednotlivých žiakov alebo skupinové práce s rôznymi témami, napr.: krajiny, štáty, svetadiely, regióny, priemyselné oblasti, mestá, ekologické problémy, ... Tie potom slúžia na propagáciu predmetu. Na zemepisných paneloch umiestnených na chodbe školy sú prezentované najlepšie práce.
V rámci exkurzií žiaci 4. ročníka každoročne navštívia Hvezdáreň a observatórium v Hurbanove.

Geografia nie je len náučným predmetom. Má aj spoločenský význam, ktorý spočíva v uvedomovaní si a chápaní existujúcich a hroziacich problémov a tým vedie k zvýšeniu environmentálneho vedomia žiakov. Výchovným cieľom je prehĺbiť aj ich estetické a etické cítenie.

späť