Geografia a zemepis pre žiakov druhého stupňa nie je novým predmetom, nadväzuje na vedomosti a zručnosti získané na hodinách vlastivedy. Mnohí žiaci ho obľubujú.
Výchovno-vyučovací proces organizujeme v 5. a 6. roč. podľa ŠkVP a v ostatných ročníkoch podľa požiadaviek učebných osnov zemepisu, učebných osnov "Ochrana človeka a prírody" a Vzdelávacích štandardov, ktoré vydalo MŠ SR.
Dotácie hodín v ročníkoch 5.- 8. sú 2 hodiny týždenne, v 9. ročníku 1 hodina týždenne.
5. ročník | - Objavovanie Zeme a vesmíru, Povrch Zeme, svetadiely a oceány, Mapa a glóbus, Najkrajšie miesta na Zemi, ktoré vytvorila príroda, Najkrajšie miesta na Zemi, ktoré vytvoril človek |
6. ročník | - Planéta Zem, Austrália a Oceánia, Tichý oceán a polárne oblasti, Amerika |
7. ročník | - Ázia, Amerika, Austrália a Oceánia, Antarktída, Životné prostredie |
8. ročník | - Slovenská republika |
9. ročník | - Svet na prelome tisícročí: Svet na mapách, Premeny sveta, Vybrané oblasti. Regióny sveta |
5. ročník | - práca s buzolou a mapou |
6. ročník | - zemepisný azimut, náčrt mapy |
7. ročník | - náčrt pochodu, príprava, harmonogram |
8. ročník | - pochodová os podľa azimutu |
Starostlivosť o talenty uskutočňujeme prostredníctvom súťaže Geografická olympiáda v kategóriách E,F,G,H,I, ktorej vyhlasovateľom je MŠ SR. Každoročne organizujeme školské kolo s účasťou 30 – 35 žiakov, z ktorého najúspešnejší postupujú do okresného kola, kde sa naši žiaci umiestňujú na popredných postupových miestach. O ich prípravu sa starajú vyučujúce zemepisu p. uč. Eva Tužinská a Mária Urbliková.
V archíve si môžete pozrieť všetkých našich úspešných riešiteľov Geografickej olympiády v jednotlivých rokoch.
Súčasťou vyučovania geografie je aj vypracovanie projektov, ktoré môžu byť ako samostatné práce jednotlivých žiakov alebo skupinové práce s rôznymi témami, napr.: krajiny, štáty, svetadiely, regióny, priemyselné oblasti, mestá, ekologické problémy, ... Tie potom slúžia na propagáciu predmetu. Na zemepisných paneloch umiestnených na chodbe školy sú prezentované najlepšie práce.
V rámci exkurzií žiaci 4. ročníka každoročne navštívia Hvezdáreň a observatórium v Hurbanove.
Geografia nie je len náučným predmetom. Má aj spoločenský význam, ktorý spočíva v uvedomovaní si a chápaní existujúcich a hroziacich problémov a tým vedie k zvýšeniu environmentálneho vedomia žiakov. Výchovným cieľom je prehĺbiť aj ich estetické a etické cítenie.